Cu putin timp in urma, in cadrul Targului de Aviatie de la Paris (Paris Air Show), compania aeriana romaneasca Blue Air a semnat un acord cu producatorul american Boeing si cu compania de leasing Air Corporation prin care Blue Air comanda 12 avioane de tip Boeing 737-MAX nou noute si isi va improspata flota cu inca 6 avioane de tip Boeing 737-800 Next Generation provenite din flota Fly Pegasus. Este probabil cea mai mare comanda de avioane facuta vreodata de o companie aeriana romaneasca (In anii 70, Taromul facuse sa zicem o comanda de 20 Rombacuri din cele 80 care urmau sa fie produse de Fabrica de Avion Bucuresti, dar pana la urma nu au fost produse decat 11) si are scopul sa reinnoiasca flota Blue si s-o faca mai eficienta din punct de vedere costuri. Modelul Boeing 737-MAX este cel mai avansat model al Familiei Boeing 737 din punct de vedere tehnologic si economic si a intrat pentru prima oara in serviciul comercial la nivel mondial acum mai putin de o luna.
Conform miles.ro prezent la conferinta de presa de la Paris, 6 aeronave Boeing 737-MAX vor fi achizitionate direct de la Boeing (Blue Air are optiunea sa mai comanda 2 bucati), iar 6 aeronave vor veni in leasing de la Air Corporation. Boeing 737-MAX este cel mai nou model Boeing 737 cu ultimul racnet al tehnologiei si dotarilor, fiind urmasul lui Boeing 737-800 Next Generation a carui productie va fi oprita in urmatorii cativa ani. Primul Boeing 737-MAX care a intrat in serviciul comercial in lume apartine companiei malaeziene Malindo Air, iar primul zbor comercial a avut loc acum o luna (22 mai 2017). Urmatorul operator Boeing 737-MAX va fi Norwegian care va opera zborul inaugural pana la sfarsitul lunii, urmati de americanii de la Southwest.
Blue Air va primi primele Boeing 737-MAX in al doilea semestru al anului 2019 (va dati seama ca este bataie pe noile MAX-uri, doar Ryanair a comandat vreo 200 de bucati, iar comenzile au fost plasate mai demult). Submodelul va fi Boeing 737-MAX8, iar configuratia nu va fi de low-cost (asa-numita „high density” specifica low-costurilor), ci o versiune mai relaxata. Daca in Boeing 737-MAX8 ale Ryanair vor intra 200 pasageri, in cazul Blue Air, vor fi doar 189 locuri pentru a lasa mai mult loc la picioare. Ca idee, noul Boeing 737-800NG al Tarom este mai scurt decat MAX si este in configuratie low-cost „high density” (cu 189 locuri).
Dar pana la sosirea primelor MAX-uri romanesti, incepand cu toamna, flota Blue Air va continua intinerirea odata cu sosirea a inca 6 Boeing 737-800NG provenind de la Fly Pegasus (exact ca cele doua achizitionate cu mare pompa de Tarom), flota Blue Air de Boeing 737-800NG ajungand la 16 avioane. Cu aceasta ocazie, treptat vor fi retrase vechile Boeing 737 din seria CLASSIC (300, 400, 500). Primele 2 Boeing 737-800NG vor sosi la toamna, restul de 6 pana in vara 2018.