Un fost angajat al Bechtel, american de origine română, susține că americanii i-au plătit lui Adrian Năstase, în avans, un comision de 80 milioane dolari cu doar câteva zile înaintea semnării contractului. El susține că la acest moment există o investigație a autorităților americane în legătură cu acest caz. Mai mult, el spune că lichidarea urgentă a operațiunilor Bechtel în România este legată de aceste investigații.
Tot fostul angajat mai spune că fostul premier Victor Ponta s-a întâlnit cu reprezentanți ai companiei în SUA.
Pe 29 mai 2013, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine (DPIIS) a anunţat oficial, printr-un comunicat de presă, rezilierea contractului cu compania Bechtel International Inc. pentru construirea autostrăzii Braşov – Cluj – Borş.
În comunicat, Departamentul confirma suma de 37.200.000 euro pe care România va trebui să o plătească firmei Bechtel.
Proiectul de construire a Autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov – Borş, a început în anul 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro acordat companiei americane Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
Compania a finalizat până la rezilierea contractului 52 de kilometri de autostradă (Turda-Câmpia Turzii) din totalul de 415 kilometri, iar termenul de finalizare a autostrăzii fusese stabilit iniţial pentru anul 2011 şi prelungit cu un an din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la partea de autostradă între Târgu Mureş şi Braşov.
După 11 ani de la semnarea contractului, statul român are 52 de kilometri de autostradă în funcţiune şi 1,4 miliarde de euro deja plătite.
Sursa: comisarul.ro