Cu toții ne-am dori să conducem un supercar, să simțim emoția unui demaraj 0-100 km/h de doar câteva secunde sau să experimentăm elasticitatea unui motor ce exploatează o plajă largă de turații, cu randament maxim. Mașinile sport cu motoare mari sunt supuse unor impozite prohibitive, iar aspectul lor practic lipsește cu desăvârșire. La acestea se adaugă starea drumurilor din țara noastră, ce predispune la o uzură prematură a suspensiilor, a jantelor și a elementelor de direcție.
Tuningul unui automobil obișnuit pare o adevărată operațiune de bricolaj, cu motoare și cutii de viteze schimbate într-un atelier ce nu inspiră mereu încredere. Și totuși, ce poți face dacă vrei doar un plus de putere, pentru momentele în care rămâi singur cu mașina ta? Creșterea puterii motorului se poate face simplu, fără înlocuirea acestuia, prin alegerea unor soluții cu eficacitate dovedită.
Orice masina pe care o cumperi astazi de la un producator de automobile obisnuit are o serie de compromisuri facute la constructia ei. Aceste compromisuri sunt cauzate de mai multi factori:
- Incercarea de construi masina intr-un anumit interval de pret
- Necesitatea de a respecta standardele de emisii
- Cresterea profitului din vanzare prin utilizarea de piese low cost
Aceste compromisuri facute de producator, de multe ori ofera loc pentru imbunatatirea performantei!
Exista multe moduri diferite de a aduce cai putere unui motor standard:
- Schimba softul din computer. Uneori, nu intotdeauna, puteti schimba performantele unei masini prin schimbarea chip-ROM-ul sau a softului in unitatea de control a motorului (ECU). Puteti face aceasta operatiune la dealerii de tuning de pe piata
- Sa vina aerul mai usor. Cand un piston se misca in admisie, rezistenta aerului poate fura puterea de la motor. Unele masini mai noi folosesc colectoare de admisie pentru a elimina rezistenta aerului acolo. Filtrele de aer mai mari si scurtarea conductelor de admisie pot imbunatati, de asemenea, fluxul de aer marind astfel puterea motorlui.
- Evacuarea aerului mai usoara. In cazul in care teava de esapament este prea mica sau toba de esapament are o multime de filtre care duc la o presiune mare, pot fura din puterea motorului . Folositi sisteme de evacuare de inalta performanta cu tevi de esapament mari prin care curge aerul liber pentru a elimina presiunea in sistemul de evacuare.
- Schimba capetele si camele. Multe motoare standard au o supapa de admisie si o supapa de evacuare. Cumpararea unui nou capat, care are patru supape pe cilindru va imbunatati in mod dramatic fluxul de aer si puterea. Folosirea camelor performante face de asemenea, o mare diferenta.