Firmele din domeniul transporturilor de marfă se plâng de faptul că în România există o criză puternică de șoferi de TIR. Potrivit adevarul.ro, angajatorii spun că nu găsesc forță de muncă deși salariile sunt la nivelul Comunității Europene, de aproximativ 2000 de euro.
Potrivit reprezentanților patronatelor din transporturi, mulți dintre șoferii tineri fac școala pentru a conduce camioane, lucrează la o firmă până acumulează puțină experiență și apoi se duc la firme din Vest, unde sunt plătiți mult mai bine.
„Nu mai sunt şoferi. Cei care sunt buni şi care au experienţă s-au stabilit la anumite firme, iar alte societăţi, indiferent că au două sau 100 de camioane, au nevoie de şoferi. Unii au oprite şi maşinile din circulaţie din cauza lipsei de şoferi”, a declarat Miron Sporea, vicepreşedinte al Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002”, pentru jurnaliștii de la Adevărul.
Patronatele spun că i-ar școli pe tinerii șoferi, însă vor să aibă garanția că vor rămâne o perioada de timp ca angajați.
„Nu avem pârghii legale prin care să îi ţinem. Aici ar trebui să ne ajute Ministerul Muncii. Noi facem contracte, dar el pleacă şi trebuie să te judeci cu el să îţi recuperezi banii. Într-un proces patron-angajat, firmele pierd de cele mai multe ori”, a mai declarat Miron Sporea.
Asociația Transportatorilor a pus în discuția ca soluție să aducă șoferi din Serbia, Ucraina sau din Asia, inclusiv refugiați.
„Toată lumea s-a speriat când au venit refugiaţii, dar la nimeni nu i-a trecut prin cap să treacă gardul în Serbia şi să întrebe: care-i şofer, vino cu mine? Germania asta a făcut. I-a triat, pentru că nu sunt toţi terorişti. În Timişoara, de exemplu, cei mai buni medici sunt sirieni”, a mai spus Miron Sporea.