Europarlamentarul USR PLUS Ramona Strugariu anunţă lansarea proiectului #NuTeLasaDusa, al cărui pilon central este o platformă, prin intermediul căreia cei interesaţi pot învăţa să recunoască semnele traficului de persoane şi cum se pot proteja.
Conform unui comunicat transmis de europarlamentar, proiectul este organizat prin Renew Europe, în parteneriat cu RoTIP, Centrul European pentru Educaţie şi Cercetare Juridică şi Freedom House România, fiind o continuare a evenimentului organizat în luna decembrie “Împreună împotriva traficului de persoane”.
Pilonul central al campaniei este site-ul NuTeLasaDusa.ro, un spaţiu destinat potenţialelor victime ale traficului de persoane, “ademenite prin metoda Loverboy”, dar şi prietenilor, familiilor sau apropiaţilor acestora. Site-ul oferă tuturor celor interesaţi explicaţii detaliate despre modul de operare al traficanţilor şi recompune într-o relatare audio povestea reală a unei victime, pornind de la o serie de interviuri cu câteva supravieţuitoare ale fenomenului.
“Prin intermediul platformei, cei interesaţi învaţă să recunoască semnele traficului de persoane şi profilul unui posibil traficant, învaţă să spună NU abuzurilor şi află cum se pot proteja. Scopul campaniei este acela de a aduna într-un singur loc toate aceste informaţii vitale şi de a le face cât mai uşor accesibile, astfel încât să poată fi citite sau ascultate în câteva minute de către oricine, de pe mobil sau desktop”, menţionează sursa citată.
De asemenea, sunt invocate statisticile Comisiei Europene, conform cărora România ocupă primul loc în topul statelor UE ca ţară de provenienţă a victimelor traficului de persoane.
“Între 2017-2018, din totalul celor 14.145 de victime ale traficului de persoane identificate de statele membre, cele mai multe proveneau din România. În numele iubirii, anual, mii de românce sunt ademenite, sechestrate şi forţate să se prostitueze, în ţară sau în străinătate. Pentru multe dintre acestea, poveştile frumoase de dragoste se transformă rapid în cele mai mari coşmaruri. Ameninţate cu moartea, bătute şi exploatate sexual, zeci de mii de românce ascund în spatele relaţiei perfecte suferinţe fără voce”, reiese din comunicat.
Mesajul campaniei este promovat pe reţelele sociale, cu prioritate către tinere cu vârste între 14 şi 27 de ani, principalul grup vizat de traficanţi, şi va fi diseminat prin difuzarea unor spoturi radio şi prin colaborarea cu unii dintre cei mai cunoscuţi creatori de conţinut ai momentului.
Toţi cei care îşi doresc să contribuie la promovarea mesajelor campaniei pot folosi următoarele materiale:
– unul dintre vizualurile campaniei disponibile aici (https://www.nutelasadusa.ro/kit-de-comunicare) într-o postare de Facebook, Instagram sau pe blogul personal;
– videourile de campanie într-un story de Facebook sau Instagram sau o postare de TikTok;
– spotul audio din kitul de comunicare sau relatarea audio despre povestea unei victime (https://soundcloud.com/nutelasadusa) într-un podcast sau o postare pe blog.
Conceptul campaniei este semnat de Vlad Tăuşance şi echipa lui: artista vizuală Wanda Hutira, actriţa Ilinca Manolache – care au acceptat să devină şi ambasadoare ale campaniei – precum şi de regizorul Paul Manolescu şi muzicianul Miche Marcu. AGERPRES