Premierul Marcel Ciolacu a anunțat miercuri că Guvernul și premierul vor folosi mașinile unui singur brand, respectiv Dacia. „Mașina mea ca și prim ministru va fi din acest moment Dacia Duster. Cum în Franța mașina Guvernului și a autorităților este Renault, în România mașina autorităților și a prim-ministrului trebuie să fie Duster”, a spus Ciolacu.
- „Brandul Guvernului României trebuie să fie principalul producător de autoturisme. Mașina mea ca și prim ministru va fi din acest moment Dacia Duster. Cred că așa este corect în orice stat democratic și în orice economie.
- Cum în Franța masina Guvernului si a autorităților este Renault, în România mașina autorităților si a prim-ministrului trebuie să fie Duster.”, a declarat miercuri premierul aflat în vizită la platforma Dacia de la Mioveni.
Acesta a făcut un drive test cu noul model de Duster, despre care a spus că „este bestială”.
Ciolacu a spus că pe platforma industrială de la Dacia lucrează în prezent 12.500 de oameni.
- „Alte 1500 de companii au de lucru prin comenzile date de la Dacia. Vorbim de 150.000 de oameni de această dată și comenzi de 2,2 miliarde de euro. Este unul din motoarele econmice ale României. 10% din exportul României e asigurat de Dacia.”, a spus premierul.
Ciolacu: Prefer la programul Rabla să mergem pe mașinile produse în România
Întrebat ce va face cu mașina Wolksvagen Tuareg folosită în prezent ca premier, Ciolacu a spus: „Se găsește, nu-mi fac probleme”.
Acesta a dat de înțeles că la achizițiile noi făcute de autoritățile publice centrale și locale în legislație s-a introdus criteriul verde, care ar avantaja în licitații producătorii auto care au platforme de producție în România, respectiv Ford și Dacia/Renault.
- „Pe achizițiile noi s-a introdus criteriul verde, care există și în Germania și în alte state UE. Cu alte cuvinte cu cât fabrica este mai aproape de cel care dorește din administrația publică centrală sau locală să achiziționeze mașina dacă este produsă la Craiova sau Mioveni, este mai aproape, și atunci are punctaj mai mare. Același sistem este în orice stat care vrea să-și protejeze economia.”, a spus Ciolacu.
Premierul a spus că acest argument ar trebui folosit și în programul Rabla.
- „Nu sunt de acord să mai dăm 10.000 de euro să-ți iei o mașină electrică de 200.000 de dolari sau euro. Prefer la programul Rabla să mergem pe mașinile produse în România, prioritate au normal cele pe criteriul verde și cred că în acest moment intrăm într-o normalitate.”, a spus Ciolacu.
Dacia a anunțat la final de noiembrie a treia generație Duster, iar în ianuarie a comunicat și prețul de pornire, care este de 18.800 de euro, TVA inclus.
Noul Duster va putea fi comandat începând din prima săptămână a lunii martie, primele livrări către clienți fiind prevăzute pentru sfârșitul celui de-al doilea trimestru al anului în curs. Versiunile cu maxime dotări vor trece de 25.000 euro.
În România s-au vândut 10.700 de mașini Duster noi în 2023, modelul fiind al doilea cel mai căutat, după Logan. În Europa se vând în jurul a 200.000 de mașini Duster pe an.