În timp ce la TAROM se anunță disponibilizări de 400 – 500 de oameni, noul director general al companiei a angajat un al doilea consilier de comunicare, cu două stewardese, asistente pentru acesta.
Compania Națională de Transport Aerian TAROM se scufundă în datorii, iar din această cauză s-au anunțat disponibilizări de 400 – 500 de angajați, în principal piloți și stewardese angajați în compania cu capital majoritar de stat.
Pentru anul curent, se estimează pierderi de 300 milioane de lei pentru transportatorul aerian de stat.
Ce măsuri ia conducerea companiei?
Cu toate că au fost anunțate disponibilizări masive, conducerea TAROM a considerat că este oportună angajarea unui al doilea consilier pe comunicare, cu un salariu lunar de aproximativ 13.000 de lei.
În plus, au fost reangajate în companie două foste stewardese, în funcția de ajutor al consilierului de comunicare al CEO-ului TAROM.
Directorul general TAROM a avut nevoie de un consilier cu două asistente, una dintre ele Ana Maria Grigoriu.
În Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. se anunță disponibilizări de 400 – 500 de persoane, în condițiile pierderilor financiare ridicate.
Cu toate acestea, CEO-ul, directorul general, al companiei aeriene de stat, instalat în funcție la jumătatea lunii iunie, Mihăiță Ursu, a găsit necesară angajarea unui consilier de comunicare, în condițiile în care, în cadrul companiei, mai exista o persoană angajată pe aceeași funcție.
Marius Popescu a fost angajat pe postul de consilier pe probleme de comunicare al CEO TAROM, cu un salariu de aproximativ 13.000 de lei pe lună, în condițiile în care în companie mai exista o persoană angajată pe aceeași funcție, Mihaela Bivol.
Mai mult, conducerea TAROM a considerat că e nevoie și de ajutoare pentru cei doi consilieri pe comunicare.
Comandă de sus
Astfel, au fost angajate două foste stewardese ce au lucrat în compania aeriană de stat, pe perioadă determinată, Alina Răducanu și Ana Maria Grigoriu, pe posturi de ajutor al consilierului pe comunicare al CEO-ului TAROM.
Cele două au lucrat ca stewardese în cadrul companiei aeriene, pe o perioadă determinată de șase luni, contractele expirând la data de 1 august anul curent.
Au fost 15 persoane angajate pe perioadă determinată, dintre aceastea, doar cele două ajutoare ale consilierului pe comunicare al CEO-ului TAROM rămânând în companie.
Surse din cadrul TAROM au declarat, pentru “România liberă”, că s-a insistat de la nivelul partidului aflat la guvernare pentru găsirea unor posturi în companie pentru cele două domnișoare.
Coincidență sau nu, dintre cele 15 persoane angajate pe perioadă determinată, ale căror contracte au expirat, doar cele două foste stewardese au fost din nou angajate în companie și pe posturi nou înființate.
Contactat telefonic de reporterii “România liberă” directorul general al Companiei Naționale de Transport Aerian TAROM S.A., Mihăiță Ursu, a evitat să comenteze subiectul angajării unui nou consilier pe comunicare și a două ajutoare pentru acesta, în contextul disponibilizărilor masive anunțate în societatea pe care o manageriază.
Directorul general al TAROM ne-a spus că va dezvolta subiectul cu altă ocazie.
Gaură de un miliard de lei
Potrivit informațiilor obținute de “România liberă”, se estimează că TAROM ar încheia acest an cu pierderi de aproximativ 300 milioane de lei.
În ultimii șase ani, transportatorul aerian de stat a cumulat pierderi financiare de aproximativ un miliard de lei.
În acest context, la nivelul Guvernului s-a discutat despre disponibilizări masive în companie și despre diverse planuri, prin care să se încerce evitarea falimentului companiei naționale de transport aerian.
Cu toate acestea, se pare că statului român nu îi este suficient să gestioneze o singură companie aeriană falimentară, guvernanții mai dorind încă una.
Astfel, se discută scenariul ca statul român să preia pachetul majoritar de acțiuni al companiei low cost Blue Air.
Guvernul a adoptat, vinerea trecută, o Ordonanţă de Urgenţă privind acordarea unor ajutoare de stat pentru TAROM şi Blue Air, a anunţat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.
El a precizat că Ordonanţa de Urgenţă adoptată are în vedere instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat societăţii comerciale Compania Naţională TAROM SA şi societăţii comerciale Blue Air Aviation SA pentru compensarea pierderilor provocate de pandemia de COVID-19.
„Este vorba de o Ordonanţă de Urgenţă prin care se asigură accesul acestor companii din industria de aviaţie – aşa cum a fost de altfel reglementat şi în alte state europene – la garanţii de stat pentru obţinerea unor credite pentru compensarea, asigurarea nevoilor de finanţare a acestor companii în condiţiile în care acestea au suferit pierderi masive ca urmare a pandemiei de coronavirus. În cazul de faţă, vorbim de garanţii de stat pentru TAROM în sumă de 317 de milioane lei, iar pentru Blue Air – 300 de milioane lei”, a arătat Dancă, la finalul şedinţei de Guvern.
Compania TAROM va fi salvată, deoarece deţine o flotă de avioane capabilă să-i asigure un flux financiar, dar are nevoie de o restructurare, a declarat, în urmă cu două săptămâni, și ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Până la închiderea ediției, nu am primit un răspuns oficial din partea TAROM, legat de subiectul prezentat.
Vom publica punctul de vedere al companiei aeriene, când îl vom primi.