Grupul Hornbach a obținut vânzări de aproape 6 miliarde euro anul trecut

0

Grupul german Hornbach a obținut, în anul financiar 2021/22 vânzări nete de 5,8 miliarde de euro, în creștere cu 7,7% față de anul precedent, potrivit analizelor preliminare. 

Atenția sporită, în rândul consumatorilor, pe soluții de amenajare a casei a continuat, iar cererea de produse de bricolaj și de îmbunătățire a locuinței a rămas puternică. Închiderile legate de Covid-19 ale magazinelor staționare au fost compensate de o extindere a comerțului online și de Click & Collect.

Cel mai mare subgrup operațional, Hornbach Baumarkt AG, care are 167 de locații și nouă magazine online, și-a crescut vânzările cu 7,4%, până la 5.496 milioane de euro. Vânzările online (inclusiv Click & Collect) au crescut cu 10,5%, până la 944 milioane euro, față de 854 milioane euro în anul precedent.

Grupul a continuat să gestioneze presiunile inflaționiste și problemele de aprovizionare, inclusiv blocajele în logistică și creșterea costurilor cu materiile prime și transportul. „Multe dintre provocările care ne-au însoțit în ultimii doi ani, în special în ceea ce privește achizițiile și transportul de mărfuri, vor continua să rămână în viitorul previzibil și vor deveni chiar mai acute din cauza tulburărilor geopolitice actuale”, a spus Erich Harsch, CEO al Hornbach Baumarkt AG.

Vânzările nete din Germania, inclusiv comerțul online au crescut cu 4,8%, ajungând la 2.780 milioane euro. În timpul perioadei menționate, Hornbach a reușit să fie cu un pas înaintea sectorului german de bricolaj, care a raportat o scădere de 8,2% în anul calendaristic 2021. Cota sa de piață în Germania a crescut între timp de la 14,0% la 15,1% în 2021.

Dar cele mai bune rezultate au fost pe plan internațional, unde vânzările au crescut cu 10,3%, potrivit raportului companiei. În cele opt țări din afara Germaniei, unde operează grupul, s-a înregistrat o creștere netă a vânzărilor de 10,3%, până la 2.716 milioane euro, față de anul precedent, când obținea 2.463 milioane euro. Drept urmare, ponderea internațională a vânzărilor grupului a crescut ușor, de la 48,1% la 49,4%.

Pe baza cifrelor preliminare neauditate, profitul Grupului Horbach înainte de plata taxelor a crescut cu cca. 11% până la aproximativ 364 milioane euro.

În decursul anului 2021/22 au fost deschise patru noi mega-magazine de bricolaj cu centre de grădinărit, în Trollhättan (Suedia), Cluj (România), Apeldoorn (Olanda) și Sirnach (Elveția).

În România, Horbach are opt magazine, iar următoarea inaugurare va avea loc la Constanța. Autorizația de construcție a fost obținută în septembrie 2021.

2 afisări
Sursa: forbes.ro
Spune ce crezi
hot girl striptease sexy nude poledance desktop stripper

ADS*