”Proiectul pilot se potrivește bine cu angajamentul nostru pentru utilizarea resurselor în mod responsabil. Sperăm ca primul test cu autostrada electrificată să ne ofere suficiente informații care să ne ajute să facem procesele noastre logistice și mai sustenabile, în special în zonele urbane”, a declarat Christoph Dorn, director al grupului Knauf.
Celelalte camioane cu pantograf sunt operate de companiile Schanz, Meyer Logistics, Contargo și Merck. Cu toate cele 5 camioane circulând zilnic de-a lungul segmentului electrificat de 5 km lungime de pe autostrada A5, vor fi colectate mai ușor date pentru mai multe studii, care vor evalua beneficiile aduse de drumurile electrice.
”O porțiune de test de 5 km în ambele sensuri pe autostradă pare foarte puțin, dar scopul este de a testa tehnologia. Dacă rezultatele sunt pozitive, iar o treime din rețeaua de autostrăzi din Germania va fi electrificată cu linii aeriene, aproximativ 80% din camioanele grele înmatriculate în Germania vor putea opera în modul electric cu ajutorul acestei tehnologii. Astfel se va face o contribuție semnificativă la reducerea emisiilor poluante”, a spus și Heinrich Kerstgens, director general al Contargo, companie care a primit în iunie al treilea camion hibrid pentru test.
Segmentul electrificat de pe autostrada A5 din Hessen este una dintre cele trei porțiuni echipate cu linii catenare aeriene în Germania. Al doilea test se desfășoară pe porțiunea Schleswig-Holstein (A1) de la sfârșitul anului 2019. Al treilea test va începe la finalul acestui an în Baden-Württemberg (B462).
15 camioane hibrid, câte 5 pe fiecare dintre cele 3 secțiuni, vor fi testate în cadrul acestui program. Camioanele sunt produse de Scania în colaborare cu Siemens.